Hva kan markedsførere lære av Vangen-suksessen?
03.09.2021
Steinar Liadal rakk ikke rigge ned etter årets festival før den neste ble utsolgt. Her er han avbildet fra en promo-video for festivalen.
-Ligger det en markedsføringsplan bak suksessen?
Festivalsjef Steinar Liadal tenker seg litt om.
- Den ble jo utsolgt mens vi pakket ned etter årets festival. Vi fikk på ikke tid til å si «markedsføringsplan» før det ble utsolgt, sier festivalsjef Steinar Liadal.
Men en festival selger ikke seg selv. Noe har bidratt til utviklingen av den trofaste tilhengerskaren.
På Markedsføringsdagen 7. september forteller Liadal og styreleder i Den Festivalen i Vangen, Henry Røthing om hvordan de jobber med markedsføring av Den Festivalen i Vangen.
I skrivende stund er det 130 påmeldte til MF-dagen 7. september. Prosjektlederne i Næringsforeningen, Hilde Øygarden og Lars Lindtner oppfordrer alle som jobber med markedsføring til å melde seg på:
-Årets program inneholder noe for alle. Uansett hvilken erfaring du har med fagfeltet, sier de.
Du kan melde deg på og se programmet her