Hva kan markedsførere lære av Vangen-suksessen?

03.09.2021
Steinar Liadal rakk ikke rigge ned etter årets festival før den neste ble utsolgt. Her er han avbildet fra en promo-video for festivalen.
-Vi fikk ikke en gang tid å si «markedsføringsplan» før det var utsolgt, sier den MF-dagen aktuelle festivalsjefen
 
 Den festivalen i Vangen 2022 ble utsolgt på rekordtid. Rett i overkant av en uke etter årets festival var den utsolgt.
 
-Ligger det en markedsføringsplan bak suksessen?
 
Festivalsjef Steinar Liadal tenker seg litt om.
 
- Den ble jo utsolgt mens vi pakket ned etter årets festival. Vi fikk på ikke tid til å si «markedsføringsplan» før det ble utsolgt, sier festivalsjef Steinar Liadal.
 
Men en festival selger ikke seg selv. Noe har bidratt til utviklingen av den trofaste tilhengerskaren.
 
På Markedsføringsdagen 7. september forteller Liadal og styreleder i Den Festivalen i Vangen, Henry Røthing om hvordan de jobber med markedsføring av Den Festivalen i Vangen.
 
I skrivende stund er det 130 påmeldte til MF-dagen 7. september. Prosjektlederne i Næringsforeningen, Hilde Øygarden og Lars Lindtner oppfordrer alle som jobber med markedsføring til å melde seg på:
 
-Årets program inneholder noe for alle. Uansett hvilken erfaring du har med fagfeltet, sier de.

Du kan melde deg på og se programmet her
 
Vil du motta nyhetsbrev og invitasjoner?
Arrow

Hovedsamarbeidspartnere

SPV
Karmsund havn
Vassbakk & stol
Haugesund sparebank
Haugaland Kraft
Gassco
Dnb
Hatteland
A. Utvik
Sparebank 1 Sør-Norge
Hydro
Eurojuris Haugesund