Jobben min: Halla Birna Gudmundsdottir, PDS Protek AS

12.02.2021
Næringsforeningen Haugalandet ønsker å sette fokus på flinke folk og spennende bedrifter som finnes her i regionen vår.
1. Navn, stillingstittel og arbeidsgiver:
-Halla Birna Gudmundsdottir, Regnskapsansvarlig, PDS Protek AS.

2. Arbeidssted og antall år i stillingen:
-24/7-bygget Haugesund, 17,5 år hos gruppen, 2,5 år i nåværende stilling.

3. Hva går jobben din ut på? Hva er arbeidsoppgavene dine?
-Økonomi og regnskap. Bokføre bedriftens inntekter og utgifter, og sørge for innrapportering til staten. Fakturering til kunder, betaling av regninger og betaling av lønn til de ansatte. I tillegg arbeider jeg med budsjettering og rapportering internt i bedriften.

4. Hva motiverer mest med jobben din?
–Jeg vil nok si at den største motivasjonen er når jeg føler at jeg gjør en god jobb, når jeg vet at jeg har rukket alle deadlines som er satt enten internt eller i form av rapportering til staten. En annen viktig motivasjonsfaktor er menneskene jeg jobber med til daglig. Et godt team, og kollegaer som er positive og samarbeider godt er en stor motivasjon for min trivsel og hvor godt jeg har det på jobb. Jeg er så heldig å ha akkurat det teamet på min arbeidsplass. Dessverre har pandemien gjort at vi treffes sjeldnere, og savnet er stort, men desto bedre blir det når vi igjen får normal hverdag.

5. Hvor ligger de største mulighetene for bedriften du jobber i fremover?
-Jeg tenker vårt største potensial er etterslep hos våre kunder i industrien etter pandemien. Mange prosjekter som ble planlagt i 2020 ble lagt på vent hold grunnet Covid. I tillegg er satsingen på havvind i vår region noe vi ser på som en stor mulighet og som vi allerede er engasjert i på tysk sektor.

Om bedriften:
PDS Gruppen AS ble startet i 1991 og består av selskapene PDS Protek, PDS Mecan, PDS Consult, PDS Arkitekt og PDS Norwegian Clearwater. De leverer tjenester og produkter innen Engineering, Fabrikasjon & Installasjon, Arkitekttjenester, Konsulenttjenester, og er totalleverandør av vannbehandling og avfallshåndtering. De leverer tjenester både til landbasert industri, havbruk og prosessanlegg/offshore. Samlet i gruppen er de 112 ansatte pr dags dato, derav 19 fast ansatte i PDS Protek AS.

Vet du om kandidater til «Jobben min»-spalten? Send inn forslag til hilde@nforeningen.no
Jobben min