Jobber du med markedsføring kan det kan lønne seg å følge med!

02.08.2021
-Mange sosiale medier belønner dem som tar i bruk nye funksjoner, sier Susanne Bjerga Todnem.
 
Få fagfelt endrer seg raskere enn markedsføring. Ny teknologi, trender og forbrukervaner skaper både utfordringer og muligheter for merkevarer.

Susanne Bjerga Todnem oppfordrer alle som jobber med markedsføring til å holde seg oppdatert.

-Hvorfor bør markedsførere kontinuerlig oppdatere seg på trender og ny teknologi?

-Sosiale medier og digitale verktøy er i stadig endring, så for å kunne bruke nye funksjoner er det viktig å faktisk bruke kanalene og verktøyene jevnlig. Mange sosiale medier belønner dem som tar i bruk nye funksjoner, som for eksempel Reels, med bedre rekkevidde, så det kan lønne seg å følge med!

-Har du sett noen konkrete endringer det siste året? -Forbrukere har blitt mer kresne på hvem de handler av, og de er opptatte av at bedrifter har gode verdier. Heldigvis!  Todnem er utdannet journalist og representerer merkevarer som oljedirektoratet, Kvadrat og Naboen gjennom selskapet sitt: Somedian.  I tillegg er hun programleder og produsent av podkasten avdelingsmøte med Maiken og Susanne.

-Har du sett noen konkrete endringer det siste året?

-Forbrukere har blitt mer kresne på hvem de handler av, og de er opptatte av at bedrifter har gode verdier. Heldigvis! 

-Det er også slik at trender i sosiale medier forsvinner like fort som de kommer, så det kan være en god ide å kaste seg rundt og hive seg på dem så fort du oppdager dem, fortsetter hun.

Todnem opplever at flere merkevarer tør å være mer personlige og jordnære. Noe hun mener kan være nøkkelen til resultater.

-Jeg tror at ekte reklame og ærlig markedsføring når best fram, og godt er det! 

-Hva mener du er de 4-5 viktigste kanalene å ha et forhold til i dag?

-LinkedIn er sterkt undervurdert. Ellers er Facebook fremdeles aktuelt, og Instgram er spennende fordi de er flinke til å lage nye funksjoner.  Pinterest er også en kanal som flere norske bedrifter burde få øynene opp for, spesielt bedrifter som opererer innen mote, interiør, bygg og håndverk, sier hun.

På Mf-dagen 7. september gir Todnem et krasjkurs i de nye trendene og utviklingene på sosiale medier, og hvordan du lager en strategi som passer din bedrift. Du kan melde deg på her.

Er det noe spesielt du ønsker å lære mer om? Gi oss gjerne en tilbakemelding i skjema under. Todnem tilpasser foredraget sitt basert tilbakemeldingene vi får.

 
Vil du motta nyhetsbrev og invitasjoner?
Arrow

Hovedsamarbeidspartnere

SPV
Karmsund havn
Vassbakk & stol
Haugesund sparebank
Haugaland Kraft
Gassco
Dnb
Hatteland
A. Utvik
Sparebank 1 Sør-Norge
Hydro
Eurojuris Haugesund