Me ‘grønne’ på!

10.05.2023
Daglig leder i ETA Energi, Frode Styve, er medlem i ressursgruppen Grønn lønnsomhet. Her avbildet under et arrangement i 2021.
Næringsforeningen inviterer bedrifter til å dele deres erfaring med bærekraftig omstilling.
Det finnes mange gode eksempler på lokale bedrifter som er godt i gang med bærekraftig og lønnsom omstilling. Allikevel hører vi ikke om dem ofte nok.

-Derfor «grønner» vi på med et arrangement med «åpent program» før Fredag Please 16. juni. Her ønsker vi å komme i kontakt med bedrifter som har erfaringer å dele, sier prosjektleder i Næringsforeningen, Lars Lindtner.

Sammen med leder i ressursgruppen Grønn lønnsomhet, Ineke de Rezende, oppfordrer han bedrifter som har kommet i gang med bærekraftsarbeidet til å dele erfaringene sine med næringslivskollegaer.

-Det skjer utrolig mye spennende i næringslivet på Haugalandet, men vi er kanskje ikke alltid like flinke til å dele erfaringene våre. Her åpner vi for at flere kan få dele, uavhengig av bransje og omfanget av bærekraftsarbeidet – så lenge bedriften har tatt et steg i riktig retning, sier de Rezende.

-For at hver bedrift skal få 5 minutter taletid er det kun plass til et begrenset antall bedrifter på programmet, sier Lindtner.

Dersom du ønsker å dele din erfaring kan du kontakte Lars Lindtner på mail: lars@nforeningen.no, eller telefon: 97103896, eller Ineke de Rezende på mail ineke.de.rezende@dinbarekraft.no eller telefon 98295147.

Grønn lønnsomhet