Nytt format på sikkerhetsdagene

21.04.2021
Salgssjef i Atea Haugesund/Stord, Jan Fitjar (t.v) og leder i Atea Haugesund/Stord, Peder Kirkegaard Madsen, er spent på det nye formatet.
Atea-duoen er spent på tilbakemeldingene fra deltakerne
I år kjører de en digital versjon, men nok en gang i et annerledes format.

I perioden mellom 27. april til 12. mai vil deltakerne få tilgang til 2 nye episoder hver dag i en videopodcast som du vel så gjerne kan få med deg fra din mobiltelefon. Disse podcasene vil vare et sted mellom 10 og 15 minutter og det er mange spennende gjester som blir presentert.

Salgssjef i Atea Haugesund/Stord, Jan Fitjar, nevner noen av fordragsholderne:

-Cyberforsvaret, NRK Beta og Amnesty International

-Mange er mettet på å sitte hjemme og se på de tradisjonelle webinarene. Med dette formatet ønsker vi å gi masse viktig og relevant kunnskap på en ny og spennende måte, sier Fitjar.

Ettersom arbeidshverdagen til mange er flyttet vekk fra kontoret er Fitjar nysgjerrig på hvor folk velger å følge med fra.

-Vi er spente på å få tilbakemeldinger på hvor folk velger å følge med på disse videopodcastene. Er det mens man er ute å lufter hunden? Mens man spiser frokost? Rigger man seg til med en kaffekopp i godstolen?

Han understreker viktigheten av å holde seg oppdatert på IT-sikkerhet.

-IT-sikkerhet blir bare viktigere og viktigere å følge med på uansett hvilken posisjon man er i bedriften. Det handler om oss alle. Det er en kamp vi nok aldri kommer til å vinne, men en kamp vi må jobbe hardt for å sørge for at de kriminelle ikke får tilgang våre verdifulle data og systemer, sier han.

Det er gratis å delta på sikkerhetsdagene.

-Det koster kun litt av din tid. Etterpå sitter du igjen med verdifull kompetanse og inspirasjon til sikkerhetsarbeidet i egen organisasjon, avslutter han.

Teknologi