PYX og Kystvind inngår partnerskap.

01.02.2023
Wolfgang Ognøy (t.v) fra Kystvind med Mona Terjesen og Bjarne Laastad fra PYX.

– Vi utfyller hverandre 100%, noe som gjør at vi kan tilby en helt unik arrangementspakke, sier Bjarne Laastad i PYX.
– Sammen tilbyr vi en unik kombinasjon av engasjerende innhold, profesjonell programledelse og trygg teknisk gjennomføring av alle typer arrangementer, sier Wolfgang Ognøy, Mona Terjesen og Bjarne Laastad i en pressemelding.

-Med Kystvind har Wolfgang Ognøy de siste årene markert seg som en av Haugalandets travleste og tryggeste tekniske avvikler av konferanser, konserter og jubileumsfester. Med et solid nettverk av dyktige fagfolk er ingen oppdrag for store, heter det i meldingen.

Et godt arrangement er imidlertid langt mer enn gode tekniske løsninger. Mona Terjesen og Bjarne Laastad i PYX jobber daglig med å tilrettelegge, produsere og spisse innhold for kunder over hele landet, og begge har i tillegg lang erfaring som programledere fra tv og radio, samt som foredragsholdere, debattledere, konferansierer og underholdere.

En unik kombo

– PYX og Kystvind utfyller hverandre 100%, noe som gjør at vi kan tilby en helt unik arrangementspakke, både når det kommer til innhold, design og programledelse – samt knirkefri teknisk avvikling med klar og god lyd, stemningsfullt lys og det siste innenfor storskjermteknologi med fremvisning av filmer og presentasjoner. En buffet som kundene kan velge og vrake fra alt etter behov og type arrangement, og uansett om det er snakk om sal og scene eller streaming fra tv-studio, forklarer Bjarne Laastad i PYX.

Regi og ledelse

Kystvinds Wolfgang Ognøy har lenge sett behovet for et enda sterkere fokus på innhold.

– Jeg som jobber med så mange ulike arrangementer og kunder, opplever ofte at det hadde vært en fordel med strammere innholdsregi og profesjonell ledelse på scenen. Derfor blir det en fornøyelse for meg å nå kunne tilby kundene et løft også på disse områdene, sier Ognøy.

Vil få alle til å skinne

I en del sammenhenger skal gjerne nokså uerfarne deltakere holde innlegg.

– Med litt coaching og gjennomgang av presentasjonen deres før de skal i ilden, vil mange av dem kunne levere med en helt annen trygghet – og på et helt annet nivå. Målet vårt skal være å få alle til å skinne på beste måte, for det vil bidra til å heve hele arrangementet, sier Mona Terjesen i PYX.

– Alt dette er jo oppdrag vi gjort mye av, men da hver for oss. Nå vil kunne tilby kundene en enda bedre pakke når vi nå går sammen. Vi er dessuten alle blide problemløsere, så dette kommer til å bli utrolig gøy, smiler Laastad.

PYX og Kystvind har tideligere jobbet med aktører som Den Norske Filmfestivalen, Festiviteten, Næringsforeningen Haugalandet, Rogaland Ressurssenter, Haugaland Vekst og Haugesund Sentrum.