Questback til Markedsføringsdagen!

24.08.2022
På en skala fra 1-6, hvor god er du på å lage spørreundersøkelser?
 
Både kunde- og markedsundersøkelser er viktige verktøy i marked- og kommunikasjonsarbeidet i bedrifter. Kundetilfredshet trekkes frem for å markedsføre varer og tjenester. Samtidig blir nye markeder og mulighet oppdaget i innsikten fra markedsundersøkelser.

VP Professional Services i det ledende nordiske selskapet, Questback, Astrid Van den Brink Erlandsson, mener bedrifter har mye å vinne på å «finjustere» undersøkelsene sine. Hvordan stiller du for eksempel de rette spørsmålene, på rett måte?

-Mange lurer på hvordan man kan lage den perfekte undersøkelsen som både holder høy kvalitet og gir relevant innsikt som kan anvendes i forbedringsarbeidet, sier hun.
På Markedsføringsdagen 15. september holder hun et lynkurs i spørreundersøkelser.
 

Flere svar, bedre innsikt


Å stille de rette spørsmålene er viktig. At folk faktisk tar seg tid til å svare er minst like viktig. Derfor mener Erlandsson at bedrifter i større grad må ha respondentene i tankene når de lager undersøkelser – Det kan tross alt føre til flere svar og desto bedre innsikt.

-Jeg kommer til å forklare hvordan man bør tilnærme seg undersøkelser. Jeg kommer til å dele tips og triks om hvordan man formulerer spørsmål og for høyt engasjement og bra svarfrekvens, oppsummerer Erlandsson.

Mer info og påmelding finner du her
Vil du motta nyhetsbrev og invitasjoner?
Arrow

Hovedsamarbeidspartnere

SPV
Karmsund havn
Vassbakk & stol
Haugesund sparebank
Haugaland Kraft
Gassco
Dnb
Hatteland
A. Utvik
Sparebank 1 Sør-Norge
Hydro
Eurojuris Haugesund