SAS åpner 2 nye ruter fra Haugesund

08.12.2022
Administrerende direktør Lufthavndrift AS, Tore Lillenes til høyre. Her med kommersiell leder Pål Visnes og kvalitetsleder Deanne Kvammen.
Allerede 26. mars 2023 åpner ny direkteforbindelse fra Haugesund til sitt største knutepunkt; København.
Samtidig åpnes det også ny innenriksrute mellom Haugesund og Trondheim. Begge rutene vil bli fløyet daglig med unntak av lørdager. Københavnforbindelsen vil åpne opp både København som en ny direktedestinasjon, men vil også gi tilgang til et stort antall nye one-stop-destinasjoner som foreløpig ikke har vært godt nok tilgjengelige. Trondheimsforbindelsen vil gi mulighet for direktefly på det som er det største ubetjente markedet fra Haugesund.

– Disse nye rutene vil helt klart styrke vårt tilbud og investering på Haugesund lufthavn. SAS ser frem til å fly både nye og våre kjente passasjerer direkte til utlandet via vårt nettverk i København. København – Haugesund har vært operert tidligere, men for første gang vil reisende til og fra Haugesund nå dra nytte av forbindelser i et stort nettverk av ruter i Star Alliance, sier Nicolas Cougot, Head of Network/Nordics, SAS.

– Gjennom en lang og tett dialog mellom SAS og Lufthavndrift AS (Haugesund Lufthavn) er de nødvendige rammebetingelsene etablert for at disse to nye fantastiske rutene kan åpnes i slutten av mars 2023. Både verden og Norge vil komme litt nærmere hverandre. Vår region er i sterk vekst med betydelig utvikling innenfor industri og havnæringer de kommende tiårene. Gode flyforbindelser blir på flere hold trukket frem som en avgjørende suksessfaktorer for denne utviklingen, sier Tore Lillenes, administrerende direktør Lufthavndrift AS, Haugesund lufthavn.

Rutetider:

HAU-TRD:
TRD-HAU            DAG 1,2,3,4,5 avg TRD 08:50 (ank HAU 10:00)
                              DAG 7 avg TRD 10:15 (ank HAU 11:25)
HAU-TRD            DAG 1,2,3,4,5 avg HAU 14:45 (ank TRD 15:55)
                              DAG 7 avg HAU 15:50 (ank TRD 17:00)

HAU-CPH:
HAU-CPH          DAG 1,2,3,4,5 avg HAU 10:30 (ank CPH 11:45 )
                            DAG 7 avg HAU 12:00 (ank CPH 13:15 )
CPH-HAU          DAG 1,2,3,4,5 avg CPH 12:55 (ank HAU 14:10 )
                            DAG 7 avg CPH 14:00 (ank HAU 15:15 )

Sommerperiode 30.jun – 12.aug (kun HAU-CPH, pause HAU-TRD):
CPH-HAU          DAG 1,2,3,4,5 avg CPH 08:05
                            DAG 7 avg CPH 14:05
HAU-CPH          DAG 1,2,3,4,5 avg HAU 09:50
                            DAG 7 avg HAU 15:50

HER kan du også lese at Næringsforeningen og Maritimt Forum ber kommunestyret på Karmøy om vedtak som sikrer flyplassens fremtid.