Se hva som skjer!

19.05.2022
Leverandørmøte om havvind er bare ett av mange arrangement fremover
Ikke bare er rundt 430 deltakere samlet i Maritim Hall på fredag. Allerede mandag 23. mai er det duket for leverandørkonferanse havvind. Stedet er Bodegaen, Høvleriet, og konferansen arrangeres av Norwegian Offshore Wind, Deep Wind Offshore, franske EDF-R og Næringsforeningen Haugalandet.

Deep Wind Offshore og EDF-R vil legge frem sine planer og høre hvordan lokale selskaper kan passe inn i disse. I tillegg får vi høre om EDF-R sine prosjekter i Frankrike, hvor utbygging av havvind er kommet betydelig lenger enn her i Norge. Enkelte norske leverandører er allerede inne i det franske markedet, og EDF-R vil komme inn på mulighetene som finnes også der.

Fredag samme uke (27. mai) blir det Foredrag på (Gründer-)Loftet om skalering av produkter, teknologi i organisasjoner. Her kan man lett gli over i Fredag Please! etterpå.

Status for fremdrift for veiprosjektene på E134; Seljestad-Røldal-Vågslid, Bakka-Solheim, Husøy og for E39; Rogfast, Hordfast og strekningen Stord-Bokn får vi på Veikonferansen 31. mai på Tysværtunet.

2. juni er det satt opp et nytt PÅFYLL. Dette var en stor suksess forrige gang. Vi møtes for lunsj og foredrag på under to timer og hører hvorfor ledere som tegner bilder av nettverkene sine blir i stand til å ta bedre strategiske beslutninger.

Og til slutt – selv om programmet ikke er helt klart – så er vi klare for å gjenta enda en suksess; Afternoon Tech! Det kan være en fordel å sikre seg plass allerede nå. Datoen er 25. august.