YoungShip Haugesund gjør comeback

16.10.2024
F.v: Magnus Vestrheim, Knut Hovda, Jo Andre Vestvik, Solveig Elisabeth Gjersvik Tjøsvoll, Elisabeth Torkellsen, Eirik Matre Særsten og Sara Margrethe Strand.
YoungShip Haugesund er tilbake i vinden etter en stille periode. Nå er foreningen klar til å revitalisere sitt engasjement blant unge i den maritime næringen.
YoungShip er en global forening for personer under 35 år som jobber i den maritime næringen. Foreningens mål er å tilby en plattform for nettverksbygging, kunnskapsdeling og faglig utvikling.

Med ny energi har styreleder Elisabeth Torkellsen initiert en rekke tiltak for å vekke foreningen til live igjen. Det første steget blir et kick-off-arrangement den 7. november 2024. Målet er å gjenskape den dynamiske møteplassen for unge arbeidstakere i maritim sektor.

Under samlingen vil ordfører i Haugesund Nils Konrad Bua være til stede, og lokale aktører fra den maritime næringen vil holde presentasjoner. I tillegg vil styret presentere et utkast til årsplanen, der deltakernes innspill blir viktige for videre utvikling av foreningen.

- Vi i styret har stor motivasjon for å få foreningen tilbake på beina, men vi er avhengige av at unge arbeidstakere i den maritime næringen engasjerer seg og tegner medlemskap. Derfor oppfordrer vi ledere i relevante selskaper til å støtte og oppmuntre sine talentfulle unge medarbeidere, sier Jo Andre Vestvik.

Les mer om YoungShip Haugesund og meld deg å arrangementet her

Sparebank 1 Sør-Norge