Nysgjerrig på politiyrket

21.11.2008
Politiet var en av deltakerne som påkalte elevens interesse under den årlige yrkesmessen, som gikk av stabelen i Håvikhallen 18. – 20. november.

42 utstillere, videregående skoler, høgskole og universitet, de fleste av de store bedriftene i regionen, samt opplæringskontor og ikke minst offentlige arbeidsplasser som kommuner, politi og Helse Fonna fikk besøk av nesten 2000 ungdommer som i år går i 10. klasse og på vg1 Yrkesfaglig utdanningsprogram.
Foreldre, elever og andre hadde tatt turen ut i messehallen til kveldarrangementet, hvor adm. dir. i Haugesundregionens næringsforening, Egil Severeide holdt et om og om de mange mulighetene denne regionen har å byr på.
På dagtid møter elevene opp med en ferdig besøksplan. De har valgt 4-6 utstillere på forhånd, og besøker en utstiller i 15 min før de går videre til neste. I tillegg får de tid til å vandre fritt rundt og snakke med andre utstillere. Både utstillere og elever melder om godt utbytte av Yrkesmessen.
Mange ungdommer fikk god hjelp på vegen mot et videre valg av utdanning og yrke, samt et enda bedre innblikk i hva som skjer på arbeidsplassene i regionen.
Arrangører av Yrkesmessen er Rotarÿ Kopervik, Rådgivere på Hauglandet og Haugalandet Skole – Arbeidsliv.

Billedtekst: .