Fremtidens infrastruktur vil være med å gjøre Haugesundregionen til Vestlandets knutepunkt.

Som interesseorganisasjon for bedrifter, organisasjoner og enkeltpersoner skal vi i Næringsforeningen jobbe for at Haugesundregionen fortsetter å være en sterk og attraktiv region mellom Bergen og Stavanger.

Les våre vedtekter her

Hva er Haugesundregionens fortrinn?

• Vi er strategisk plassert midt mellom Stavanger og Bergen
  • Vi har den raskeste øst/vest-forbindelsen
  • Vi har Vestlandets største næringsområder
  • Vi er Norges maritime hovedstad
  • Vi har Vestlandets eneste lavprisflyplass
  • Vi har et av landets største og mest trafikkerte havneområder
  • Vi er en av Norges største eksportregioner

Hva gir Næringsforeningen deg?

nettverk_NY

Bygg nettverk!

Vi har møteplassene der du skaper nye relasjoner.

kompetanse

Øk kompetanse

Delta på våre kurs og konferanser og skaff deg faglig input og inspirasjon.

sparpenger

Spar penger

Som medlem får du gunstige priser på alle våre arrangementer og Handelskammertjenester.

hjelp

Få hjelp

Eurojuris tilbyr 2 timer gratis juridisk bistand til alle våre medlemmer.

Administrerende direktør: Bernt Jæger

909 42 577 | bernt@nforeningen.no Ansatt som i foreningen  januar 2010,  og ble ansatt som adm. dir i Næringsforeningen fra og med 1. juli 2019. Bernt vokste opp i Haugesund, tok Varehandelens Høgskole i Oslo. Jobbet i varehandel i Østlands-området i en del år, deretter 12 som senterleder i Haugesund, først ved Markedet, så fra oppstart ved Amanda-senteret fra 1997 til 2007.Redaktør og daglig leder i Radio 102 fra 2007. Hadde bla. ansvaret for å flytte virksomheten fra Vorraa til Mediehuset Haugesunds Avis, og prosess rundt konsesjon og nye sendeflater. Bernt har vært styremedlem i Norsk Kjøpesenterforening, leder av Haugesund Handelsstandsforening styremedlem i Haugesund Teater og Stiftelsen Sildajazz.

Bernt_Jager

Prosjektleder: Ingeline Kaldestad

911 82 142 | ingeline@nforeningen.no Ansatt som koordinator i HN fra høsten 2011, og Prosjektleder / Markedssjef fra og med 1. juli 2019. Fra Haugesund. Studerte ledelse og administrasjon ved Norsk Hotellhøgskole i Stavanger. Studerte ledelse og organisasjonsutvikling ved Norges Handelshøyskoles i Bergen. Jobbet som salgs- og markedskonsulent ved Hotell Stefan. Jobbet med marked og prosjekter ved Foretaksutvikling a.s i Haugesund før hun ble assisterende senterleder ved Amanda Storsenter. Fra 2007 til 2011 driftsansvarlig i skokjeden Mani.

Prosjektleder: Hilde Øygarden

92 80 99 33 | hilde@nforeningen.no Ansatt i full stilling som prosjektleder fra januar 2018, etter ett år som deltidsansatt som koordinator. Ansvarlig for handelskammerfunksjonen, PLUSS Frokost, NæringsVett og ByggArena. Studier innen økonomi og administrasjon/ledelse ved Høgskolen Stord Haugesund. Har tidligere jobbet hovedsakelig med prosjektledelse innen reiseliv, administrasjon og event. Blant annet for Scan One AS, Destinasjon Haugesund og Haugalandet, Haugesund Sentrum AS og Gassco, samt som selvstendig næringsdrivende/konsulent. Har styre-, tekstforfatter- og oversettererfaring.

Hilde_Oygarden
Egil_Severeide

Rådgiver: Egil Severeide

93 24 56 99 | egil@nforeningen.no Ansatt som adm. dir i Næringsforeningen i 2008. Har fra og  med 1. juli 2019 gått over i stilling som rådgiver i halv stilling. Egil har tidligere jobbet  i ulike medier (NRK, Rogalands Avis, Hydro Aluminium info), men mest i Haugesunds Avis, der han var journalist, nyhetssjef, nyhetsredaktør, redaktør nye medier og konstituert ansvarlig redaktør. Født i 1952, oppvokst på Karmøy, men har bodd mesteparten av sitt liv i Haugesund. Kjent fotballspiller med 496 A-kamper for Vard i eliteserien, 1.og 2. divisjon. Kaptein på cupfinalelaget mot Bodø-Glimt i 1975.