- Utfordrer politikerne

19.04.2010
Næringslivet på Haugalandet har samlet seg. Nå ber de politikerne følge etter, skriver Haugesunds Avis.

I et hovedoppslag på næringslivssidene 15. april skriver regionavisen om samlingsprosessen i HN, som nå gjør at organisasjonen har 25 organisasjonsmedlemmer og nærmere 250 enkeltmedlemmer.
I alt representerer HN nå rundt 1300 bedrifter i hele regionen, og de tre siste er: Etne Næringsutvikling, Åkrehamn Vekst og Byen Vår Kopervik. I alt representerer disse tre bedriftene over 350 bedrifter i sine respektive områder.
Haugesunds Avis gjør et poeng av at denne samlingen gir næringslivet økt innflytelse og til en maktfaktor i det regionale bildet. Denne samlingsprosessen må politikerne lære av og samarbeide på tvers av kommunegrensene.