Aibel inngår samarbeid med Reach Subsea

19.05.2016
Selskapene har inngått en formell samarbeidsavtale for å kunne gjennomføre mer komplekse prosjekter.
Aibel og Reach Subsea har inngått en formell samarbeidsavtale for prosjekter innen subsea olje og gass, fornybare ressurser, skips- og riggrepreasjoner samt avvikling av eksisterende plattformer, subsea-strukturer og andre offshore-installasjoner.

De to selskapene opererer innen de samme markedssegmentene, men har ulike kundebaser og tilbud.
– Samarbeidsavtalen gjør at vi kan tilby et mer omfattende og komplekst produkt, og gjør oss kvalifisert til å gjennomføre prosjekter vi ikke kunne ha utført alene, sier Aibels konserndirektør for Haugesund Verft, Bjørn Tollefsen.

Tollefsen er sikker på at et tett samarbeid mellom Aibel og Reach Subsea vil åpne spennende nye muligheter for de to selskapene.
– Ved effektivt å ta i bruk ressurser fra begge parter, vil vi kunne levere komplekse prosjekter som omfatter prosjektledelse, prosjektering, fabrikasjon, installasjon, MC (mekanisk ferdigstillelse), idriftsettelse, nedstenging og marine tjenester/operasjoner med ROV (fjernstyrt undervannsbåt), sier han.