Digital kursendring
10.06.2016
- Dette innbefattet blant annet at vi søkte faglig bistand og utarbeidet en helt ny, digital markedsstrategi. Denne inneholdt blant annet en mediamix som ble tilpasset våre ulike målgrupper.Vi ble i stand til å måle effekter i mye større grad enn før og kunne gjøre mer av det som fungerte og mindre av det som ikke fungerte, sier Fosse.
- Vi så tidlig resultatene av endringene vi gjorde sier Elisabeth N. Vågen. Via digitale kanaler ble det enklere å segmentere vår innsats mot konkrete målgrupper, og måle resultatene av fremstøtene.- For uten et løft i antall søkere til våre kurs, har vi også fått redusert kostnader knyttet til trykksaker, som nå gis ut som digitale vedlegg. Bra for økonomien og bra for miljøet sier Vågen.
Nylig lanserte også AOF et hel-digitalt magasin, ”Voksenveien.no”, som distribueres i hovedsak igjennom Facebook-kampanjer og som content marketing i digitale nyhetsmedier. Responsen på magasinet har vært over forventningene, og Vågen og Fosse ser frem til å teste ut enda flere digitale markedsfremstøt fremover.
Konferanseansvarlig for MF-Dagen, Bernt Jæger, er glad for at AOF Haugaland gjør endringer som følge av deltakelsen under konferansen.- Vi ønsker å gi deltakerne en markedsmessig «verktøykasse» under disse konferansene. Det er kjekt å høre at også AOF føler de har fått god nytte av å delta her, sier Jæger.
Se program og påmelding til MF-dagen 2016
Les også: AOF satser på Voksenveien
Trangt om plassen under MF-Dagen i 2015