God jul for Brakstad

22.12.2016
Julen har aldri vært bedre for Brakstad og Synnøve Haftorsen. Også Inventum er godt fornøyd.
-Vi satte rekord i fjor, men denne førjulssesongen blir enda bedre, sier Synnøve Haftorsen mellom slagene. Mye å henge fingrene i, selv om det merkes at oljerelatert næring sliter. Store julebord med innbringende cateringleveranser er borte. Men folk går ut likevel, og nye kunder kompenserer for utgående.

- Vi merker at haugalendingene blir mer kontinentale. De er mye flinke til å bestille bord. Det kan være lurt. I helgene kan det være trangt om plassen, sier Synnøve Haftorsen, som sammen med mannen Ottar Brakstad eier og driver de tre konseptene Brasseri Brakstad, Matbaren Brakstad og restauranten i Haraldsvang.

I år regner Haftorsen med å komme opp i en omsetning på rundt 21 millioner kroner på spisestedet ved Smedasundet  Rundt 15 ansatte jobbe i de ulike etablissementene, men deltidsansatte inkludert er tallet godt over tyve.

Bjørn Gerry Viksund i Inventum er også godt fornøyd med førjulsbesøket. Veldig fornøyd, faktisk.

- Stor aktivitet hele tiden, sier Viksund, som har rundt 16 etablissementer å holde kontroll  på.

- Tar vi med hel- og deltidsansatte har vi rundt  250 på lønningslisten hver måned, sier Viksund.(bildet)

Viksund (Foto: TVH)