Hvem kan gi henne jobb?

02.08.2012
Hvem kan gi Sana jobb? Å gi den indiskfødte kvinnen arbeid kan være avgjørende for å beholde en dyktig lege ved Haugesund Sjukehus.
Det hender vi får henvendelser fra bedrifter og enkeltpersoner som ser seg om etter arbeid i Haugesundregionen. Men den vi fikk fra klinikkdirektør Berit Haaland ved Haugesund Sjukehus merket "hastesak" nylig, er så spesiell at vi synes vi må dele den med flere. Den handler ganske enkelt om å beholde kompetanse i regionen
Sana Haq er gift med Haagi, som i følge klinikkdirektør Berit Haaland er en meget dyktig gastrokirurg som trives svært godt i jobben og i Haugesundregionen. Både han og kona er født i India, men har bodd på Østlandet og snakker flytende norsk. Sana jobber når i prosjektstilling ved Mediehuset i Dessverre har Sana hatt vansker med å få innpass på jobbmarkedet, og er knapt kommet til intervju. Hun har en god utdannelse som bør være relevant for flere bedrifter her; master i International Business and Management fra Leeds Metropolitant University med markedsføring og entreprenørskap som
hovedtema.
- Hun ønsker seg jobb og har nå dessverre begynt å søke på østlandet. Vi ber dere se gjennom dette i håp om at vi kan bistå med å finne den rette jobben for henne. Dette påvirker mye og gode gastrokirurger er ikke lett å rekruttere, heter det i