Nattåpent gav omsetningsrekord

30.06.2010
Nattåpent torsdag 24. juni er en milepæl for Oasen. Aldri før har det vært omsatt mer på en enkelt dag. Den nye rekorden lyder på 5.722.873.

- Det er mer enn kr. 100 000 høyere enn tidligere rekord som stammer fra nattåpent i juni 2008. Selv under julehandelen nås ikke slike tall på enkeltdager, sier en fornøyd senterleder i Oasen Storsenter, Dag Einar Solberg.

Han forklarer rekorden slik:
Årsaken til handlelysten akkurat denne dagen er nok litt sammensatt.
Senteret starter sommersalget, og mange av butikkene har "godbiter" som legges ut for salg akkurat denne dagen. Kundene har fått ferie- og skattepenger, og mange skal handle inn for sommeren og ferieturen. I tillegg har Oasen de siste årene hatt en fokusert markedsføringskampanje rundt denne dagen, noe som også bidrar til at ekstra mange kunder tar turen til Oasen på nattåpent.

Hittil i år har det blitt omsatt varer for drøye 286 millioner på senteret, noe som er en økning på ca. 5,5% sammenlignet med fjoråret. To nye aktører har bidratt til å styrke butikkmixen så langt i år; Cafe MM og Gina Tricot, forteller senterleder Solberg.