Nedbemanning- og vekstfond

29.10.2008
Sett av et par formiddagstimer tirsdag 4. og tirsdag 25. november. Da inviterer HN sine medlemmer til næringscafe om to sentrale emner: nedbemanning og vekstfond

Den 4. november fra klokka 12 til 13.30 samles vi i mesterkokk Kjartan Kjetlands lokaler i Smedasundet 90 for å høre advokat Helge Talmo i Eurojuris snakke om hva man må huske på i forbindelse med nedbemanning og permitteringer. Et høyaktuelt emne, der det er lett å trå feil. Derfor tror vi mange bedrifter har godt av å få en gjennomgang av regelverket.

Den 25. november klokka 11.30 samles vi i Haugaland Krafts lokaler for å høre mer om Vekstfondet, et kommsielt venturefond i regionen mellom Hardangerfjorden og Boknafjorden. Dette fondet ble stiftet i september 2006 og eies av bl.a. Haugaland Kraft, Sunnhordland Kraftlag, Eidesvik og Westcon. Fondet ønsker å investere i kommersielt lovende prosjekter i disse regionene, og nytilsatt direktør Torstein Skage vil fortelle hvor langt man er kommet og utsiktene framover.
Haugaland Kraft vil også orientere om status i sin virksomhet, og selvsagt blir det noe godt å bite i.