Dama med markedsstrategien som knuste alle rekorder

09.09.2022
Hanne-Lene Dahlgren ‘hacket’ norske smaksløker. På Markedsføringsdagen 15. september røper hun oppskriften…
På 2,5 år gikk Hanne-Lene Dahlgren fra å være en ukjent person uten matfaglig bakgrunn, til å bli årets matprofil i Norge med den veganske boken: En skikkelig digg kokebok.

På markedsføringsdagen røper hun metodikken bak suksessen…

- Jeg skal fortelle hvordan jeg gikk fra å være en helt ukjent person uten matfaglig bakgrunn til å bli årets matprofil i Norge på kun 2,5 år ved hjelp av analyse, kommunikasjon og målgruppeinvolvering. Hacking av smaksløker er det samme som hacking av andre problemer; identifiser, utarbeid mulige løsninger, test løsninger på målgruppen og evaluer. Og så må vi ikke glemme noe av det viktigste: Engasjer!

Hanne-Lene har knapt vært i et bryllup uten å ha rollen som toastmaster. På Markedsføringsdagen skal hun lede oss gjennom programmet i programleder rollen. Hun har store forventninger til dagen.

-Programmet er knallsterkt og ikke minst med håndfaste og konkrete læringer som alle markedsførere bør glede seg til, sier hun.
 

Grønn lønnsomhet


Publikumsvinneren på Markedsførinsdagen i fjor, Petter Gulli, holdt et fyrverkeri av et innlegg der han understrekte hvor viktig rolle folk som jobber med markedsføring og kommunikasjon har i det grønne skifte. For Dahlgren henger kommunikasjon og klima- og miljøkampen tett sammen.

-Det er ingen tvil om at vi har et kommunikasjonsproblem i klima- og miljøkampen, for hadde vi lykkes der hadde vi allerede løst mange av problemene. De av oss som er gode til å skape oppmerksomhet må trå til nå for å bidra til at flere slutter seg til de viktige stegene vi alle må ta fremover, så det er søren meg en spennende tid å jobbe med kommunikasjon i, sier hun.

Mer info og påmelding
 
Vil du motta nyhetsbrev og invitasjoner?
Arrow

Hovedsamarbeidspartnere

Haubo
SPV
Karmsund havn
Vassbakk & stol
Haugesund sparebank
Haugaland Kraft
Gassco
Dnb
Tveit
Hatteland