Sysco best på mangfold og likestilling

23.07.2021
Equality Check og CARE ga i år prisen for mangfold og likestilling til SYSCO.
-Vi håper kåringen kan være til inspirasjon for andre
På FNs verdensdag for kulturelt mangfold ble SYSCO kåret til det beste mellomstore, norske selskapet i forhold til likestilling og mangfold av Equality Check og CARE.

Hvert år kårer Equality Check de norske bedriftene som er flinkest på likestilling og mangfold. Kåringene er basert på anonyme vurderinger fra egne ansatte på den åpne plattformen Equality Check har utviklet. Det kåres vinnere i tre klasser: mindre bedrifter med opptil 100 ansatte, mellomstore selskaper med mellom 100 og 450 ansatte og større virksomheter med over 450 ansatte.

Kåringen skjer i anledning FNs verdensdag for kulturelt mangfold, Diversity Day, og i samarbeid med Care Norge.

– På samme måten som kvinnedagen får fram engasjementet for kvinners muligheter, ønsker vi å løfte Diversity Day i Norge som en feiring av mangfold i videre forstand, sier Isabelle Ringnes i Equality Check til E24.no.

Sammen med Marie Louise Sunde har hun grunnlagt plattformen som tar temperaturen på hvor gode norske bedrifter er til å gi alle like muligheter, uavhengig av kjønn, etnisk bakgrunn eller seksuell legning.

– Det er viktig å feire de som gjør en innsats på dette området. Vi håper kåringen kan være til inspirasjon for andre, fortsetter Ringnes.

Stor stas

Konsernsjef i SYSCO, Dagfinn Ringås, synes ikke minst at det er ekstra stas å få denne prisen fordi den gis utelukkende basert på ansattes egne meninger om hvordan det er å jobbe et sted.

– Folkene våre har frivillig gitt sine tilbakemeldinger. Med over 20 forskjellige nasjonaliteter, bred variasjon i alder, bakgrunn, religion og så videre – gjør det meg veldig stolt og glad at vi kommer ut som best i klassen.

Dette er et signal om at vi gjør noe rett, at våre tiltak for og vårt sterke ønske om å gjøre SYSCO til et godt sted å jobbe for absolutt alle fungerer, fortetter Ringås.

Han forteller at SYSCO satte mangfold og likestilling øverst på agendaen for et par år siden med konkrete mål for arbeidet. Siden da er blant annet kvinneandelen i ledergruppa gått fra 0 til 43 prosent.
Jobb & næring