Sponser studenter ved HSH

24.09.2014
Rederiforeningen i Stavanger sponser unge nautikkstudenter ved Høgskolen Stord/Haugesund
Sju av ti studenter som får stipend fra Stavanger Rederiforening i år går på nautikkstudiet ved HSH.

Stavanger Rederiforening ønsker å støtte unge som tar høyere maritim utdanning. Et eget stipend har vært lyst ut og nå er vinnerne klare.

50 unge i alderen 19-25 år fra Rogaland søkte stipendet. 10 ble valgt ut, og hele sju av disse studerer ved HSH. Hver av de heldige studentene får et stipend på kroner 30 000.

Til sammen havnet kroner 210 000 på HSH og nautikk i år. Det er sterkt! skriver HSH på sine nettsider.

Krisander Barka (bildet) fra Stavanger går andre året på nautikk, Y-veien, og er en av årets vinnere på HSH. Han har en ganske nøktern tilnærming til hva han skal bruke stipendet til.

- Det kommer godt med til å betale for åtte måneders husleie på studenthybelen, sier han.

Les mer her: