Tenk helhet, ikke stykkevis og delt!
25.05.2016
I tillegg har enkeltprosjekt som utredning av forbindelse til Bergen via Odda blitt utelatt, og prosjektet med omlegging av E-134 om Rauland. -Begge prosjektene var i Statens Veivesens analyse klare samfunnsøkonomiske vinnere i dokumentet som ble fremlagt ministeren tidlig i 2015 sier Moe til hninfo, som ser fram til at helhetlig lønnsomhet blir vektet i den videre prosessen.
Asbjørn Moe representerte Fikse (daglig leder) og HN (styremedlem) under innspillmøte til Statsråden sammen med Bernt Jæger fra HN. Møte var satt opp i regi av LO og NHO og ble avholdt i lokalene til NHO i Stavanger. Det var ca. 30 inviterte deltakere fra næringslivet i fylket til stede på møte, og for uten E-134, ble blant annet emner som E39, Jærbanen, datafiber lagt frem for ministeren fra andre innledere.
Statsråd Ketil Solvik-Olsen kom ikke med noen konkrete lovnader i sin tilbakemelding til deltakerne på møte, men lovet å ta innspillene med seg i den videre prosessen rundt NTP.
Bilde under: Statsråd Ketil Solvik-Olsen orienterte om NTP-prosessen

Les også:
Alle vil ha E-134
E-134-best for trafikantene