Westcon ble Årets bedrift

13.03.2010
Westcon i Ølensvåg ble Årets bedrift og Eidesvik Offshore på Bømlo Årets Markedsfører for 2009 på Haugalandet. Begge bedriftene ble hedret under Haugalandskonferansen fredag kveld.

Westcon kan gjennom flere år vise til en sterk vekst gjennom flere år både iomsetning, overskudd og antall ansatte. Fjoråret ble særlig bra for Ølen-bedriften, der omsetningen nådde 1.6 milliarder kroner og resultatet før skatt ble på 130 millioner. Bedriften har nå knapt 400 ansatte og har ekspandert både i bransje og geografi.
-Årets bedrift 2009 er en virksomhet som er tuftet på solid industrikultur bygd opp av mennesker med en grunnfestet tro på nøysomhet, hardt arbeid, entreprenørånd og vilje til å satse i og på lokalsamfunnet, heter det i juryens begrunnelse.
Prisen ble delt ut av fylkesordfører Tom Tvedt på vegne av Haugesundregionens Næringsforening og mottatt av administrerende direktør Øystein Matre.
Eidesvik Offshore vant prisen for Årets Markedsfører i hard konkurranse med Bruvik Ur og Haugesund Teater. Prisen ble delt ut av Markedsforeningens Cornelis Brouwer.

Les hva andre skriver om Haugalandskonferansen: