- Alle skal få gratis lunsj!
01.10.2010
Marie Opheim Fadnes fra Næringshagen i Odda var strålende fornøyd med både oppslutning, foredragsholdere og ikke minst det flotte høstværet som 75 deltagere fikk nyte godt av denne dagen.
Google sjef Jan Grønbech fortalte at det faktisk er mulig å starte en markedsføringskampanje med kr. 100,- i budsjett, og la vekt på sin overbevisning om at nettvekst via mobilmarkedet kommer til å øke enormt de neste årene.
Grønbech kunne også fortelle at Google hadde som policy at ansatte skal få gratis lunsj med mer på jobb, og at en aldri skal være lenger borte enn 30 meter fra matfatet..Hensikten er å ha fornøyde ansatte, øke kreativitet og effektivitet.
Google eier blant annet også Youtube, som har hatt en enorm utvikling i den senere tid
Grunder og styreformann i Omega Group, Sigmund Lunde inspirerte forsamlingen med sin historie om hvordan selskapet hadde utviklet seg fra oppstart i en kjeller i 1990, til å bli et internasjonalt selskap med 800 mill i omsetning og 670 ansatte.
”Det handler om å bry seg, skape realistiske forventninger og fornøyde kunder” var noen av suksessfaktorene Lunde trakk frem i sin beskrivelse av veien fra oppstart til suksess. Han la også vekt på at han og firmaet også har hatt sin porsjon flaks, både med timing og relasjoner gjennom de siste år. Omega ser på de ansatte som sin viktigste ressurs og bruker mye tid og ressurser på å ha fornøyde medarbeidere. Firmaet har blant annet utviklet et eget poengsystem som gjør at ansatte kan nyte godt av hytter, konserter og andre velferdstiltak gjennom jobben.
Per Inge Torkelsen var konferansier og la i sin avsluttende kommentar vekt på hvor viktig det var med humor på jobben, og i de fleste situasjoner i livets faser. Han kom også med en oppfordring om at vi må være tydeligere på å si ifra om det er noe vi ikke kan. Kun da kan vi utvikle oss videre. ”Ingen kan alt” sa Torkelsen og la vekt på at han hadde sett Johan Olav Koss på dansegulvet…
Billedtekst: