Får besøk fra Forsvaret

11.03.2016
Neste uke kommer Forsvarets Forskningsinstitutt til Karmøy for å se på Rico-gruppens smarte løsninger.

"De kommer med tre mann for å se nærmere på den teknologien vi utvikler for innredning av arbeidsbiler", sier daglig leder og eier Nils Olaf Osnes. Rico-gruppen har vokst sterkt i denne sektoren og får stadig nye kontrakter fra håndverksbedrifter og andre som trenger smarte løsninger til sine arbeidsbiler.

Vi har fått støtte til utvikling av ny teknologi gjennom et skattefunnprosjekt, noe som fører til at vi ligger langt fremme her, og da er det er jo ekstra hyggelig å se at vi kan gi noe tilbake ved å dele kunnskap med staten, sier Osnes, som nå skal ansette nok en medarbeider i tillegg til de 22 han allerede har.

Innredning og dekor av arbeidsbiler er blitt big business for Nils Olaf Osnes. Oppdragene velter inn til Rico-gruppen på Karmøy. Ved siden av dette leverer bedriften også reklameprodukter og ombygging av biler med eget godkjent påbyggerverksted.

- Vi har de siste årene utvidet bedriften til å også omfatte andre markedsområder, og kan nå levere grafisk design og profilering for både bygg og kjøretøy. Vår største profiljobb så langt i år var sjablonger for maling av 4 meter høye bokstaver på Østensjø Rederis skip Edda Accommodation, som ble utført i Texas, sier Osnes.

.Osness rico