Fremtidene i deres hender

31.07.2015
Torsdag og fredag denne uken inviterer EnergiRike til Studentforum på Høgskolen Stord/Haugesund.
Fremtidstanker

"EL-kraft er en edel vare" er temaet for de to dagene.
- Vi tar det at vi har strøm som en selvfølge. Vi tenker ikke over det. Innen 2019 skal alle boliger og næringsbygg ha installert avanserte måle- og styringssystemer, smarte strømmålere, AMS. Temaet "EL-kraft er en edel vare" ble et naturlig tema for å forberede oss på fremtiden, sier EnergiRikes Ingebjørg Sveen Brunborg.

Sudentene fra flere av de store utdanningsinstitusjonene i hele landet der bla. NTNU, NHH, UiB og HSH.

- Det er et spennende program vi har satt sammen og vi gleder oss til den faglige biten samtidig som vi ser frem til å bli bedre kjent med bedriftene og de andre studentene som er her, sier geofysikkstudent og medlem i programkomitèen Åsne R. Knutsen.

I et globalisert marked med sterk konkurranse er det viktig å skille seg ut mener direktør for innovasjon og FOU i Lyse, Dagfinn Wåge.

- Det er ikke nok å ha gode produkter lenger. Fremtidens vinnere finner de gode forretningsmodellene og samarbeidspartnerne til å komplementere produktene.

Kompetansesamling på Haugalandet

- Det er helt fantastisk at vi har så mange engasjerte og flinke studenter som bruker to dager av sommeren sin på å videre utvide sine faglige horisonter sammen med oss, sier styreleder i EnergiRike og markedssjef i Haugaland Kraft, Gunn Margareth Lassesen.

Fredag skal studentene i grupper utarbeide et case og vinneren presenteres på EnergiRikekonferansen tirsdag 4. og onsdag 5. aaugust på Scandic Maritim.