Fullt hus på Frokostkurs

03.09.2010
Et tyvetalls medlemmer fra Etne i øst til Karmøy i vest samlet seg torsdag til premieren på HNs siste tilbud:Frokostkurs med faglig påfyll. Samspillet mellom næringsliv og offentlig forvaltning var hovedtema.

Advokat Thor Harald Eike fra Eurojuris foredro på åpningsarrangementet, som altså samlet fullt hus i HNs møtelokale i Meieriet. Etter frokost og innledende drøs dro Eike gjennom de lover og regler som regulerer forholdet mellom det offentlige og private næringsliv. Det dukket opp mange konkrete eksempler som skapte diskusjon mellom deltakerne, og som bidra til å skape innsikt og kunnskap om f.eks. saksbehandlingsprosedyrer, habilitetet og behandlingstid i kommuner og fylker.

Frokostkursene vil bli
arrangert jevnlig og er et ledd i det strategiske arbeidet med å øke fordelene ved å være medlem i Næringsforeningen.
Kurs-emner vil være alt fra grunnleggende regnskapsforståelse, innføring i regler for offentlig anskaffelse til rollene i HMS-arbeidet. Samarbeidspartnere er Eurojuris, Deloitte og Haugaland HMS.