Har din bedrift digital forretningsforståelse?

28.05.2020
Er svaret tja, har Høyskolen (HVL) sannsynligvis løsningen
HVL setter opp kurs i Digital strategi og forretningsforståelse til høsten.

-Dette er en fantastisk mulighet for ledere, ansatte og forretningsutviklere i Haugalandsregionen å få dybdekunnskap og knytte nettverk. Digitalisering er et tema som er aktuelt for alle bransjer og for mange haster det kanskje å få laget en god plan eller en videreføring for dette arbeidet, sier Prosjektkoordinator / studieveileder etter- og videreutdanning, Hilde Albertine Gjertsen.

Faget skal gi grunnleggende kunnskaper i hvordan digitale ressurser og teknologier påvirker forretningsdrift og utvikling av virksomheter.

Det er et etter- og videreutdanningsstudie på 15 stp. som skal gå i høst. Studiet inkluderer to fysiske helgesamlinger og en nettsamling i Haugesund. Det er fokus på praktisk tilnærming, hvor man kan ha sin egen bedrift som prosjekt og få større tyngde, verktøy og kompetanse for å gjennomføre omstillingen.

Foreleser på kurset blir førstelektor Tarjei Alvær Heggernes. Han kommer med oppdatert utgave av boka ‘Digital forretningsforståelse’ i august, og har også egen podcast hvor han regelmessig intervjuer gjester innenfor temaet. Til daglig underviser Heggenes i faget Strategi og virksomhetsutvikling, IT og arbeidsmetoder på Høgskolen på Vestlandet, Bergen.

Her finner du mer info om kurset og søknadsskjema.

Bilde under. Kursholder førstelektor Tarjei Alvær Heggernes