Historisk dag i handel

30.10.2009
Fredag 30. oktober ble en historisk dag for handelsnæringen i regionen. I Handelsstandens ærverdige lokaler møtte nærmere 140 personer opp på arrangementet Handelens Dag, et samarbeidsprosjekt initiert av HN og Haugesundregionens Handelsstandsforening.

Butikksjefer, butikkeiere, kjedeansvarlige og markedsførere fra regionen stilte opp og hørte på gode foredrag og minglet mellom øktene.

Blant foredragsholderne var Trond Blindheim, rektor ved Norges Markedshøyskole og Christian Brosstad, direktør for informasjon og samfunnskontakt i SpareBank 1. I tillegg holdt Kristine Vikse bak MeMini og Sveinung Bauge presentasjoner med lokal forankring.

Snøhetta Arkitekter ved Jorunn Sannes og Kjetil Trædal Thorsen fikk som en avslutning en hedersbevisning fra Jubileumsfondet av 1976 av tidligere formann i Haugesund Handelsstandsforening Johan Grinde.

Handelens Dag er et samarbeid mellom Haugesundregionens Næringsforening, Haugesund Sentrum, Byen vår Kopervik, Åkrahamn Vekst, Aksdal Senter, Amanda, Oasen Storsenter og Haugesund Handelsstands Forening.

Målet med Handelens Dag er å samle handelsnæringen for å skape stolthet og tilhørighet til det som faktisk er regionens største næring.