Karmøy fikk sin revansje

18.10.2013
Næringslivsstafetten, som bl.a. omfattet en knallhard ringerunde med profilerte næringslivsledere i Haugalands Krafts lokaler onsdag ettermiddag, gav Karmøy-seier. Haugesund ble slått på målstreken..
Karmøy-laget, med bl.a.  Arne Utvik, Frank Vikingstad, Egil Severeide og Knut Netland på laget samlet inn over 346.000 kroner, mens Haugesund-laget med bl.a. Synnøve Haftorsen, Bernt Jæger,Sven Olsen og  Tirill Fjeld, måtte nøye seg med vel 20.000 mindre.

Det så lenge ut til å gå Haugesunds veg, men en sterk sluttspurt av Karmøy-laget førte til at øyfolkets representanter fikk revansje for fjorårets forsmedelig tap.

- Fantastisk engasjement, vi er så glad for at næringslivet på denne måte bidrar til innsamlingsaksjonen, sier Cecilie Brekke Strand, som er en av aksjonslederne i nordfylket.

Hun og andre represenentanter for aksjonen fulgte rinerunden i Haugaland Krafts og kunne konstatere at det i løpet av knappe tre timer ble gitt bidra fra 84 bedrifter i Karmøy og 69 i Haugesund.

-Men det er fortsatt mulig å gi før aksjonen formelt avsluttes søndag kveld, sier Brekke Strand.