Kjenner du noen..?

13.05.2020
Reidar Westre og Scandic Maritim vant Haugesund kommunes "Integreringspris" for 2018. Kandidat til noe enda gjevere?
Jobber du i en bedrift som er knallbra på integrering? Gi et tips, da vel..
Mangfoldsprisen er statens utmerkelse for fremragende bruk av innvandreres kompetanse i arbeidslivet. Både store og små virksomheter kan foreslås, og hvem som helst kan foreslå. Prisen går til ledere og ansatte som vet at det som gjør oss ulike, gjør oss sterkere sammen.

For å finne virksomheter som fortjener en utmerkelse og ekstra oppmerksomhet trenger vi din hjelp. Jobber du et sted som har språkopplæring i arbeidstiden? Kanskje vet du om en bedrift som er særlig god til å bruke ulike medarbeidernes unike bakgrunn? Eller kanskje du kjenner noen som har kommet opp med nye, gode ideer for inkludering og arbeid med mangfold? I så fall vil høre fra deg: Du kan nominere din virksomhet her mellom 27. april og 24. mai 2020.

Marit Warncke, administrerende direktør i Bergen Næringsråd er juryleder for Mangfoldsprisens Region Vest. Hun håper på rekordmange forslag i år:
- Vi håper at alle som jobber et sted, eller kjenner til en arbeidsplass, som rekrutterer bredt, har gode opplæringsprogrammer, tilbyr norskopplæring eller gjør andre ting for å fremme etnisk mangfold i arbeidslivet, tar kontakt, sier jurylederen.
Nominasjon av kandidater skjer digitalt på mangfoldsprisen.no.

De regionale prisutdelingene finner sted i august, mens de nasjonale prisene deles ut av kunnskaps -og integreringsministeren på Regjeringens integreringskonferanse den 14. september.

I år som i fjor skal det deles ut gull til små virksomheter (opp til 19 ansatte) og til mellomstore og store virksomheter (over 19 ansatte). Blant de to gullvinnerne vil én bli kåret til Årets mangfoldsvirksomhet. Nasjonal utdeling skjer den14. september 2020, og i tillegg til gullvinnerne kåres det også sølv- og bronsevinnere i begge kategorier.

I fjor vant Matbørsen fra Stokke i Vestfold gull i kategorien for mellomstore og store virksomheter. HR-sjef Kristine Abrahamsen fortalte da at det var stor stas å vinne, og at mye av suksessoppskriften for dem lå i å ha et tett og godt samarbeid med NAV, der de stilte tydelige krav om hva slags kompetanse de ønsket seg