KLOK Produksjon etableres i Haugesund

09.12.2016
De mistet alle jobben, men har nå startet et nytt firma som satser på digitale kurs.
Partnerne i det nystartede firmaet KLOK Produksjon traff hverandre hos simulatorsenteret Simsea i Haugesund. Simsea hadde gjort regnestykket, “hvorfor skal våre kursdeltakere komme til Haugesund for å få teoretisk opplæring, når det fordelaktige er at våre kunder gjør dette hjemme hos seg selv”? Og e-lærings avdelingen ble etablert. Birgitte Remstad , Kristen Borum, og Ida H. Hvitsand ble ansatt, og produksjonen startet umiddelbart. Så kom oljekrisen og russisk boikott inn.. De tre, som for under måneder siden hadde sagt opp sine faste jobber, mistet jobben.

Allerede samme dagen bestemte de tre seg for å satse videre innenfor e-læring, med Birgitte Remstad som daglig leder.

I følge  pressemeldingen vil KLOK Produksjon i samarbeid med fageksperter skreddersy digitale kurs til alle bransjer. Den teknologiske utviklingen har gjort verktøy tilgjengelig, og prisene så lave, at e-læring ikke lenger er forbeholdt store etablerte industrier som olje- og gass, helsevesenet, forsvaret eller shipping. "Vi ser et marked som såvidt har begynt å røre på seg, og vi i KLOK vil være med på den transformasjonen vi nå kan ane konjunkturene av"