Her er noen av Appex’erne som står bak den nye programvaren Axos. Foto: Appex

Appex´ egenutviklede og velprøvde interne programvare skal nå gjøres tilgjengelig for alle, gjennom det nyopprettede datterselskapet Axos as.

Skrevet .
Del saken og skap bevegelse

– Appex har bistått bedrifter med digitalisering i over 10 år og mange av oss har jobbet med å effektivisere og automatisere forretningsprosesser enda lenger enn det. Disse erfaringene har vi bygget inn i programvaren Axos, en plattform som samler alle hverdagsoppgaver i en bedrift på ett sted, fra ansattregister, kunderegister, tilbud, prosjekter, timeregistrering, fakturering og mye mer. Vi har veldig lyst at flere bedrifter skal få dra nytte av våre erfaringer, sier Tore Fremmersvik som leder både Appex og det nyopprettede Axos selskapet.

Appex’erne står bak
– Vi er heldige som kan dra på hele registeret til Appex i utviklingen av dette nye produktet vårt, med ressurser innen både strategi, rådgivning, design, koding og ikke minst markedsføring og salg. Vi har i første omgang satt sammen et kompetent, tverrfaglig team, og så vil tiden vise hvor godt vi treffer i markedet og hvor fort vi kan ekspandere Axos i løpet av de kommende årene, sier Tore Fremmersvik

Skal gi oversikt
Axos blir tilgjengelig på både store og små skjermer og vil ligge som et skall rundt de tunge systemene bedriftene allerede har, som for eksempel regnskap- og lønnsprogrammer som Uni Micro, Tripletex og Visma, men også samhandlingsprogrammer som Microsoft 365. Axos «snakker» med disse systemene og henter bare ut den informasjonen som er nødvendig for at ansatte skal få en oversiktlig og effektiv hverdag.
. Axos vil holde antall systemer til et minimum, samtidig som hele organisasjonen får en felles flyt i arbeidsprosessene. Dette kombinert med en enkel brukerflate gjør at den viktigste informasjonen er tilgjengelig for alle ansatte og ikke bare enkelte avdelinger, sier Fremmersvik