Overtakeren på plass

15.05.2020
Avtroppende daglig leder Asbjørn Moe (Til venstre) og nyansatt Nils Einar Steinstø (til høyre) i Fikse Næringsforening.
-Jeg er imponert over hva en får til her
Nils Einar Steinstø overtar som daglig leder i Fikse Næringsforening etter Asbjørn Moe, som 1. juli slutter etter 10 år i stillingen.

- Etter en god prosess med flere interessante søkere er vi nå svært fornøyd med å ha fått Nils Einar med på laget i Fikse Næringsforening. Han skal få lov til å bli bedre kjent med de lokale bedriftene først, men han har egenskaper vi er sikker på vil bidra til videreutvikling av både oss som næringsforening og næringslivet vi jobber for, seier styreleder Sindre Matre.

-Jeg er imponert over hva en får til her

Steinstø har utdanning innen både ingeniør- og hotellfag og har solid ledererfaring fra små og store selskap. Han har god kjennskap til det offentlige virkemiddelapparatet, og sitter blant annet i Advisory board reiseliv i Innovasjon Norge. Steinstø kommer nå fra stillingen som Global Sales director med ansvar for 90 hotell i gruppen av First Hotels, X-Meetingpoint og Moxy X by Marriot.

-Jeg ser frem til å jobbe med og for næringslivet i Etne og Vindafjord, som jeg kjenner litt til fra før og har fulgt på avstand i alle år. Jeg er imponert over hva en får til her, og gleder meg til å bli med på veien videre, sier Steinstø.

Steinstø starter i stillingen 1. august.