Permanor ekspanderer til Østlandet

03.10.2016
Etter 17 års drift etablerer Permanor sin vår første avdeling utenfor Haugesund.

Permanor Brumunddal AS skal drifte et 3200 m² stort fryselager, og vil kunne tilby ca 6700 palleplasser.

Vår nye avdeling på Østlandet vil øke selskapets totale lagerkapasitet med ca 50 %. Regionen rundt Brumunddal har mange aktører innen matindustrien, og responsen i markedet har vært god. Ny storavtale med kunde er allerede på plass, og vi jobber nå med å utvide teamet vårt, sier daglig leder Hege Skogland Mokleiv.

En ny lagerlokasjon gir oss mulighet til å nå nye kunder, og er ett av flere trinn i vår vekststrategi, sier hun i en pressemelding.

Familiebedriften startet opp i Haugesund i 1999 og eies av familien Skogland. Hege Skogland Mokleiv og Dagfinn Mokleiv har bygget opp selskapet, og er ansvarlige for ledelse og drift av begge avdelinger.

I 2009 flyttet Permanor driften til et topp moderne fryseribygg i Haugesund Næringspark like utenfor sentrum. Med 6500 spesialtilpassede kvadratmeter doblet selskapet sin kapasitet og posisjonerte seg mot fremtidens matindustri.

Flere av de største konsernene innen matindustrien i Norge står på Permanors kundeliste, og har gjennom mange års godt samarbeid bidratt til selskapets utvikling.

Omkring 75 % av selskapets omsetning generes innen kjøttbransjen, mens salg av tjenester til havbruksnæringen utgjør 15-20 %. Selskapet vil omsette for omkring 20 millioner kroner i 2016.