Ser store muligheter

15.09.2020
Denne gjengen har hatt det travelt i det siste. F.v: Ronnie Clemmensen, Hanne Førland, Ellen Meiling, Gunn Bente Flaat, Tina Skorild og Jørn Ole Ese.
-Vi gjør oss klar for en del fotarbeid fremover
-Det er mye folk inn og ut av dørene om dagen, sier daglig leder i HTH Kjøkkenforum Haugesund, Ronnie R. Clemmensen, på telefon til Næringsforeningen.

Han har etter noen uker i lederstolen dannet seg et inntrykk av hvordan hverdagen blir fremover.

-Jeg føler på en måte at vi er ett obligatorisk stopp på «kjøkkenrunden», sier han fornøyd.

Clemmensen forklarer at den høye aktiviteten de opplever i butikken på ingen måte er en kvilepute fremover – Det skal nemlig satses på leilighet- og næringsprosjekter.

-Vi skal ha et enda større trøkk på B2B. Vi gjør oss klar for den del fotarbeid fremover og skal besøke entreprenører og byggmestere fra Haugalandet og Sunnhordaland, sier han.

Butikken på Norheim venter i dag på nye bestillinger – spesielt rettet mot leiligheter og bedriftsmarkedet. Clemmensen ser store muligheter i dette segmentet fremover. Dersom alt går etter planen skal de ansette flere allerede neste år.

-Vi satser på oppbemanning i 2021, bekrefter han.

Fokus på synlighet

I forbindelse med jobbskiftet til Clemmensen kunne h-avis forrige uke melde at HTH planlegger kundekvelder med kjente lokale kokker. Temakvelder med blant annet Geir Andre Sjursen fra Mitt Italia og Ina Lindvik fra Ina i Frankrike står for tur.

-Vi skal være utrolig synlige fremover. I tillegg til å arrangere våre egne temakvelder skal vi også ha fokus på å bygge nettverk på andre arenaer, sier han.

-Derfor har vi også valgt å bli medlem i Næringsforeningen, som er plassen å være i det lokale næringslivet, fortsetter han.