Tesla kommer til Haugesund

27.11.2019
Flere kilder hevder at Tesla er på vei til Haugesund i første kvartal 2020 og skal etablere seg i dette bygget nord for Oasen.
Noe å glede seg til for etablerte og framtidige Tesla-eiere...
"Vi fortstter å utvide vårt servicetilbud og har planer om å åpne flere nye lokasjoner i Norge. Vi skal blant annet åpne i Haugesund i løpet av første kvartal 2020, og der blir det  servicesenter, butikk og levering av nye biler, sa

kommunikasjonsrådgiver Nora Wisløff Egenæs i Tesla Norge til Dagbladet tirsdag.

Etter det vi forstår skal selskapet inn i Vatland Bils lokaler ved krysset like nord for Oasen. Onsdag kveld  bekreftet innehaver John Arne Vatland nyheten.

-  Vi ser frem til å åpne servicesenter og butikk i Norevegen 2. Senteret kommer også til å inkludere en leveringsavdeling hvor kundene kan hente sin nye Tesla. Å kunne kjøpe bil, få den levert og få service på samme sted gjør det enkelt å være Tesla-eier, og etableringen gjøres for å møte den høye etterspørselen etter elektriske familiebiler i det norske markedet. Vi forventer å kunne åpne senteret i slutten av første kvartal 2020. Vi har lyst ut flere stillinger ved senteret i Haugesund, og vi håper alle som er interesserte i å jobbe hos Tesla søker. Vi gleder oss til å komme tilbake med mer informasjon nærmere åpningen, skriver Vatland i en epost.