Tre i kamp om Klimaprisen

31.10.2019
Finalistene: Øystein Grønhaug, Caiano Eiendom ved Camilla Teikari og Gasnor ved Leiv Arne Marhaug.
Tre finalister kjempet om Klimaprisen på Byggarena. En utbygger vant.

Caiano Eiendom, Gasnor og Grønhaug Eiendom var plukket ut som årets finalister til Næringsforeningen nystiftede Klimapris. Stor applaus fulgte Øystein Grønhaug, da jurymedlem Margret Einarsdottir utnevnte han og hans byggeprosjekt Nordsjø Kontorpark til vinner på Byggarenas afterparty.

I vurderingen av kandidatene  har komiteen vært opptatt av å finne fram til en toppkandidat som har vært villig til å satse på grønne løsninger på tross av at man befinner seg i en tøff markedssituasjon.

Som det å  lansere ett eller flere prosjekt i troen på at det faktisk er et konkurransefortrinn på Haugalandet i 2019.

Juryen bestående av Hilde Øygarden (Næringsforeningen), Margret Einarsdottir (RagnSells) og Frode Styve (Eta Energi) har begrunnet årets vinner på følgende måte:

– Den kandidaten som har fått toppscore i komiteen tilfredsstiller disse føringene på en glimrende måte gjennom to prosjekter. Det ene prosjektet er et næringsbygg som er det første i vår region bygget etter BREAM-standarden, og som innebærer grønt fokus på alt fra energibruk, livsløpet til materialbruk og fotavtrykk. Det andre prosjektet er ett boligprosjekt med gode energiløsninger, miljøvennlig byggeprosess og god tilrettelegging i forhold til folkehelse og grønn livsstil. Årets vinner bør være en inspirasjon for hele bransjen på Haugalandet! Årets vinner er Grønhaug Eiendom!