UPTIME International AS tildelt historisk kontrakt

05.02.2020
UPTIME International AS skal bygge slike løsninger for British Petroleum. Foto: UPTIME International AS
Skal levere gangbroer i Afrika.
UPTIME International AS (UPTIME) er tildelt en kontrakt fra Eiffage Génie Civil Marine for leveranse av tilkomstløsning for LNG Hub Marine Terminalen for Greater Tortue Ahmeyim LNG prosjektet til BP, lokalisert 10km utenfor kysten av Senegal og Mauritania.

UPTIME skal konstruere og levere tilkomst løsning mellom LNG Hub terminalen og FLNG fartøyet. Leveransen vil bestå av to store bevegelseskompenserte gangbroer, pidestaller og trappetårn. Løsningen bygger på UPTIMEs 40 års erfaring med bevegelseskompenserte løsninger for offshore bruk. Prosjektet vil starte opp umiddelbart og har en forventet varighet på 12 måneder.

Åge Højmark, Administrerende Direktør i UPTIME International AS sier i en uttalelse;

-Vi er veldig fornøyd med å bli tiltrodd denne kontrakten fra Eiffage Génie Civil Marine. Kontrakten gir oss en solid ordrebok, forutsigbarhet for våre ansatte og ikke minst et godt grunnlag for videre satsing og vekst. Denne kontrakten illustrerer UPTIMEs sterke stilling når det gjelder bevegelseskompenserte løsninger for Olje og Gass segmentet, selv om Offshore Vind i de siste årene har vokst til å bli en betydelig del av vår omsetning. Det har vært en laginnsats å få denne kontrakten i land, og hele laget gleder seg nå til å komme i gang og er fokusert på å levere prosjektet.

«Øke oppetid gjennom Sikker og Pålitelig offshore tilkomst”

UPTIME er verdensledende innenfor bevegelseskompenserte tilkomstløsninger for offshore bruk og har som overordnet mål å;

Gjennom 40 års erfaring har UPTIME etablert en sterk tilstedeværelse både innenfor Olje&Gass segmentet og i nyere tid også innenfor Offshore Vind. UPTIME inkluderer gangbroer som tidligere ble levert under “Marine Aluminium», og har siden den første bevegelseskompenserte gangbroen i 1979 levert over 130 bevegelseskompenserte gangbroer mellom 12 og 57 meters lengde.