Fra venstre: John-Kristian Vatnem (Seniorrådgiver, Sjøfartsdirektoratet), Peder K. Madsen (Leder, Atea Haugesund/Stord), Kristian Martell Bersaas (kundeansvarlig Atea Haugesund/Stord) og Aleksander Nordal (Rådgiver, Sjøfartsdirektoratet).

Sjøfartsdirektoratet bygger fremtidens arbeidsplass sammen med Atea

Skrevet .
Del saken og skap bevegelse

Sjøfartsdirektoratet har valgt Atea som partner i utviklingen av direktoratets moderne arbeidsplasser. Partene har de seneste uker inngått 2 avtaler, som omfatter klient-, bruker- og møteromsutstyr.

– Med denne avtalen skal Atea over de neste 2 år, bistå direktoratet i transformasjonen mot en mer sømløs digital arbeidsplass for alle direktoratets 365 medarbeidere i Norge.

• Vi har vært godt fornøyde med tidligere leveranser av Atea, og ser virkelig frem til et godt samarbeid i årene fremover, sier seksjonssjef for IT-drift, Jan Erling Mæland.
  • Bærekraft har vært en viktig faktor i anbudskonkurransen, og Atea har overbevist oss med sine initiativer innenfor bla. Innenfor resirkulering og logistikk. Dette er et viktig bidrag inn i vårt arbeid med bærekraftsmålene.
  • I tillegg ble Atea valgt på grunn av sin lokale tilstedeværelse med nærhet til våre lokasjoner, og kan tilby «kortreist» bistand langs hele norskekysten. Atea er kjent og fremoverlent aktør som gir trygghet for at produkter og tjenester har god kvalitet, sier Mæland.

Kundeansvarlig i Atea Haugesund, Kristian Martell Bersaas, er stolt over den tilliten Sjøfartsdirektoratet viser Atea med denne avtalen.

• Verden i dag er vesentlig annerledes enn det vi så for bare 12 måneder tilbake. Hvor vi tidligere reiste til lokasjoner i Norge og verden, må vi nå vurdere andre alternativer, sier Bersaas. – Ved hjelp av teknologien så kan 365 medarbeidere i Sjøfartsdirektoratet få en sømløs arbeidshverdag uansett hvor de jobber fra. Dette er en spennende reise for direktoratet som vi kan hjelpe til med. I tillegg er det veldig stats at de velger en lokal IT- og samarbeidspartner som Atea Haugesund, tilføyer Bersaas.